صفحه نخست
کنترل آماری فرآیند SPC

 

 

اصولا برای دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده در هر فعالیتی ، نیاز به ابزارها و روشهای متناسب با آن اهداف می باشد. در علم مدیریت کیفیت، هدف تامین رضایت مشتری ، افزایش کیفیت کالا و خدمات است و از این رو، برای رسیدن به اهداف فوق باید ابزارها وتکنیک های مناسبی به کار گرفته شوند. به کارگیری صحیح و استفاده شایسته از این ابزارها راه رسیدن به اهداف مدیریت کیفیت را هموارتر می کند. براین اساس، دانشمندان علم مدیریت کیفیت برای تسهیل در رسیدن به اهداف کیفیت ، ابزاها و روشهای مختلفی را معرفی نموده اند و در این میان، کنترل فرآیند آماری (SPC) به عنوان یکی از ابزارهای دستیابی به اهداف کیفیت، مجموعه ای توانا از ابزارهای حل مشکل است که باعث ثبات در فرآیندهای تولید شده ، توانایی تولید محصول با کیفیت را بالا می برد. این تکنیک مجموعه ای از هفت ابزار قوی است که از آنها با عنوان ابزارهای هفتگانه کیفیت نیز یاد می شود. این ابزارهای هفتگانه کنترل آماری فرآیند از دیرباز درسازمان ها مورد استفاده بوده است، به طوری که هم اکنون آشنایی با این ابزار یکی از الزامات بخش کنترل کیفی هرسازمان است. براین اساس در این دوره ضمن مروری بر مباحث و مبانی مربوط به کیفیت، به تشریح نحوه کاربا ابزارهای هفتگانه کیفیت برای مخاطبان و شرکت کنندگان در دوره پرداخته خواهد شد.
 


سبد خرید شما

تعداد محصول 0
  1. محصول
  2. قیمت
  3. تعداد
جمع خرید شما 0 ریال
سبد خرید خالی کردن سبد خرید

دسته بندی محصولات

عضویت در خبر نامه

ایمیل  
  عضویت انصراف از عضویت

پایان نامه و پروپوزال

کلینیک سرمایه گذاری و اقتصادی

خدمات بازرگانی و ترخیص کالا

پیاده سازی شده توسط گروه برنامه نویسی آوا - Powered By AVASHOP