هدف مدیریت کیفیت جامع جلب رضایت کامل مشتری با کمترین هزینه است. امروز بسیاری از سازمانها دریافته اند که باید روش مدیریت کار را تغییر دهند زیرا آداب مشتریها نیز دگرگون شده است. یکی از فنون خلق ایده در گروه های کاری این است که شرایط برای شکوفایی اندیشه ها فراهم باشد. یکی از ابزارهای مدیریت استانداردکردن است و از این راه می توان منابع مصرف را در انجام کارها به حداقل رساند. با پذیرش نظرات اصلاحی کارکنان می توان به تدوین سیستمی پرداخت تا نتیجه مناسبتری برای سازمان به دست آید. به این ترتیب، این مدل که از آن با عنوان مدیریت کیفیت جامع یاد می شود، روش متفاوتی را در نحوه نگرش به شیوه مدیریت فراهـم مـی سازد و یک نوع فرهنگ مشارکتی را توسعه می بخشد که هریک از کارکنــان مـی توانند در تصمیم گیریها حضور داشته باشند. این مفهوم مبتنی بر مدیریت کیفیت، نگرشی نو به بهبود کارایی در سازمان و هدف اولیه آن درگیرکردن همه کارکنان با هدف حذف خطاها و جلوگیری از ضایعات است. این مدل از طریق چرخه های کیفیت سازمانــدهی می شود و نگرش مثبت در میان کارکنان نسبت به کیفیت و سازمان ایجاد می کند. و کارکنان بااحترام به یکدیگر می توانند یک محیط کاری بسیار جذاب برای خود فراهم سازند. با این توضیحات در این دوره ضمن مروری بر مفاهیم کیفیت وتاریخچه َکل گیری مدیریت یکفیت جامع، به به تشریح نکات واصول بهبود کیفیت و ابزارهای مورد استفاده به همراه نکات کاربردی پرداخته خواهد شد.
سرفصل های آموزشی :
اصول کرازیی
شیوه جوران در بهبود کیفیت
ابزارهای کیفی در مدیریت کیفیت جامع
ارتباط TQM با سایر سیستم های مدیریت
مراحل اجرای برنامه TQM و روند فرهنگی آن در سازمان
مروری بر مفاهیم کیفیت و مراحل تحول کیفیت و TQM
نگرش های سنتی و نوین مدیریت (ایستا و پویا)
معیارهای ارزشیابی برای مدیریت کیفیت
فلسفه و اصول مدیریت کیفیت جامع و عوامل آن
اصول چهارگانه دمینگ و چرخه دمینگ
مخاطبین دوره :
کلیه مدیران، کارشناسان طراحی مهندسی و تولید و کنترل کیفیت، مهندسین صنایع، سازندگان و…/ مدیران ارشد، مدیران، نمایندگان مدیریت، ممیزان و کارشناسان/ دانشجویان رشته های مهندسی صنایع و مدیریت و سایر علاقمندان فعالیت در این حوزه