صفحه نخست
گسترش عملکرد کیفیت QFD

 

 

از یک سازمان که سیستم مدیریت کیفیت را استقرار داده و به کار می گیرد انتظار می رود که درک درستی از خواسته ها و الزامات کیفیتی تعیین شده از طرف مشتری (الزامات تصریحی) داشته باشد همچنین این انتظار وجود دارد که سازمان در جهت شناسایی خواسته ها و الزاماتی که از سوی مشتری بدیهی تلقی می گردند (الزامات تلویحی) تلاش لازم را به عمل آورد. در این میان روش QFD یک روش بسیار موثر و کارا برای تحقق مشتری گرایی در سازمان می باشد. QFD به عنوان یکی از روش های نوین مهندسی کیفیت، از مطالعه بازار و شناسایی مشتریان محصول شروع شده و در فرآیند بررسی و تحلیل خود، ضمن شناسایی خواسته ها و نیازمندیهای مشتریان، سعی در لحاظ نمودن آنها در تمامی مراحل طراحی و تولید دارد. به بیان دیگر، فلسفه اصلی استفاده از QFD، اعمال و لحاظ نمودن خواسته های کیفی مشتری در مراحل مختلف تکوین محصول می باشد، بنابراین تمامی خصوصیات و مشخصات طراحی محصول با توجه به نقطه نظرات مشتری و مصرف کننده آن حاصل می شود ونقش کارشناسان سازمان در طراحی محصول و خدمتی جدید چیزی فراتر از یک مترجم نمی باشد. مترجمانی که با استفاده از روشی به نام QFD خواسته های مشتریان را به مشخصات کمی قابل ملاحظه در داده های طراحی تبدیل می کند. براین اساس در این دوره ضمن تشریح مبانی و اصول QFD به آموزش شیوه بکارگیری این مفهوم در جهت تحقق مشتری گرایی در سازمان شرکت کنندگان و مخاطبان دوره پرداخته خواهدشد
 
 


سبد خرید شما

تعداد محصول 0
  1. محصول
  2. قیمت
  3. تعداد
جمع خرید شما 0 ریال
سبد خرید خالی کردن سبد خرید

دسته بندی محصولات

عضویت در خبر نامه

ایمیل  
  عضویت انصراف از عضویت

پایان نامه و پروپوزال

کلینیک سرمایه گذاری و اقتصادی

خدمات بازرگانی و ترخیص کالا

پیاده سازی شده توسط گروه برنامه نویسی آوا - Powered By AVASHOP