اساس برنامه ریزی استراتژیک در تمام سطوح، شناسایی تهدیدهاست به منظور پرهیز و اجتناب ازآنها و شناخت فرصت هاست به منظور بهره برداری از آنها. مسئولیت استراتژیک اصلی هر مدیری، کنترل و مراقبت بیرون است تا بتواند شرکت یا فعالیت های آن را با تغییرات در محیط هماهنگ و همگام سازد از آن جا که مدیران بازاریابی موفقیت هایی را در محدوده بین شرکت و مشتریان، توزیع کنندگان و رقبا اشغال می کنند، معمولاً بیش تر با شرایط و تغییرات در محیط بازار آشنا هستند. در نتیجه، این مدیران نه تنها مسئول طراحی طرح های استراتژیک برای اقلام بازار- محصول خود هستند، بلکه اغلب مشارکت کنندگان اصلی در فرایند برنامه ریزی در سطوح تجاری بنگاه نیز می باشند. کانون اصلی استراتژی بازاریابی، تخصیص مناسب و هماهنگ نمودن فعالیت ها و منابع بازاریابی به منظور تامین اهداف عملیاتی شرکت از حیث یک بازار – محصول خاص است و لذا، مسئله اصلی مربوط به قلمروی استراتژی بازاریابی، عبارت است از تعیین بازارهای هدف خاص برای یک خانواده محصول یا یک محصول خاص. به این ترتیب شرکت ها قادر خواهند بود از طریق طراحی و اجرای یک برنامه مناسب مشتمل بر عناصر آمیخته بازاریابی (اساساً چهارآمیخته محصول، قیمت، مکان و پیشبرد) طبق نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه در آن بازار هدف، به کسب مزیت رقابتی در آن حوزه خاص نائل شوند. بر این اساس در این دوره ضمن مروری بر مبانی بازاریابی، به تشریح مقدمات واصول برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در حوزه بازاریابی برای شرکت کنندگان و مخاطبان دوره پرداخته خواهد شد
سرفصل های آموزشی :
مدیریت ترفیعات
مدیریت ارتباطات
مدیریت توزیع
دستیابی و دفاع از جایگاه بازار
مدیریت رشد فروشها
مدیریت محصولات جدید
مدیریت خطوط محصول
تدوین یک برنامهی استراتژیک بازاریابی مروری کلی بر مبانی بازاریابی
مروری بر مبانی استراتژی و مدیریت استراتزیک
تجزیه و تحلیل مشتری، شرکت، شرکا، شرایط محیطی و رقابتی و ...
مدیریت ارزش مشتری، شرکت و شرکا
مدیریت محصولات و خدمات
مدیریت نام و نشانهای تجاری
مدیریت قیمت
مخاطبین دوره :
مدیران عامل و تصمیم سازان و تصمیم گیران در سازمانها، شرکتها و موسسات/ مدیران، کارشناسان و مشاوران استراتژی و طرح و برنامه/ مدیران و سرپرستان تیمهای بازاریابی و فروش/ دانشجویان رشته های مدیریت بازرگانی و MBA و سایر علاقمندان